en gratishelg

I helgen har jag tänkt spendera så lite pengar som möjligt. I snitt brukar det gå åt några hundralappar varje helg, på Kung eller utgång eller typ mat. Sådana där livsnödvändiga saker. Men nu i helgen har jag tänkt vara gratis. Ha det gratis. Leva gratis. Ja ja.

Det börjar bra i alla fall, jag har blivit bjuden på middag ikväll. Check. Problemet är att man blir sugen på öl när helgen kommer. Och jag har ingen öl hemma. Min gratisidé går helt om intet om jag köper öl. Hmm.

Jag har lite pengar kvar, och lite att kräva in, men jag ska på studentskiva på onsdag och sen till Åland (!) med korpfotbollslaget nästa helg, behöver pengarna då i stället.

Annars då? Jag har precis stigit upp, satt uppe sent igår, först med Svarte Oliver. Det var ju kulturtorsdag, så vi var först på vernissage, sen kollade vi på kulturfilmen Hot Fuzz (rekommenderas), några Futurama-avsnitt, och ett astrist "erotiskt" drama på SVT2. Sen när Oliver hade gått kollade jag på ett par Futurama-avsnitt till och somnade som en liten glad unge. Blev väckt av sms-signalen, såg att jag hade fått tre stycken. Skönt att man har vänner som vill umgås i alla fall! Helgen behöver inte bli tråkig bara för att den är gratis.

Nu lyssnar jag på Dylan och funderar på om jag ska plugga lite eller spela XBOX. Eller äta gratislunch med mat från mitt skafferi.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0